Publicisztika
Metaforákban, hasonlatokban bővelkednek mostanság az RMDSZ vezetői.
Borboly Csaba Hargita megyei tanácselnök grunddal és játszótérrel példálózik a székelyföldi önkormányzati nagygyűlés kapcsán, Antal Árpád sepsiszentgyörgyi polgármester pedig a bokorban rejtőző nyúl nyugalmát vigyázza, óvatosságra int, a kilátás nélküli kanyarban előző sofőrhöz hasonlítja az SZNT kezdeményezését. Különös megnyilatkozásokban persze az RMDSZ-en kívüli oldalon sincs hiány: Tőkés András leköszönő MPP-alelnök például már-már azt sugallja, hiábavaló is lenne a kitűzött cél, az autonómia elérése, jelenleg úgysem tudnánk, mit kezdeni vele. De mert erre egyelőre úgysincs esély, a kormányzati szerepvállalás után fölöttébb körültekintővé vált sepsiszentgyörgyi városvezető máris replikázik, és vakmerőségét bizonygatja: ő aztán nem szaladna el Székelyföldről, ha mégiscsak autonóm lenne a régió.
S ha valaki netán csodálkozna a fenti nyilatkozatokon, érdemes felidéznie Markó Béla RMDSZ-elnök nemrégiben elhangzott kijelentését a székelyföldi önkormányzati nagygyűlés kapcsán, miszerint a szövetség komoly politikai szervezet. Ez, ugye, mindent megmagyaráz. Mert — következik Markó szavaiból — a komoly politikai szervezetnek — szemben a komolytalannal vagy a nem politikai szervezettel — egészen más elfoglaltságai vannak, mint nagygyűléseket rendezni. Hogy tavaly mégiscsak rendezett? És kiáltványt fogadott el? Amit aztán több ezren aláírásukkal láttak el? Vélhetően ez is csak a komolyságot bizonyítja.
De mert mindent mégsem lehet a komolysággal magyarázni, feltehetőleg a hatalomra jutás okozta megkönnyebbülés, magabiztosság áll az RMDSZ-es vezetők szellemességének hátterében. Ami nem is lenne baj, hisz különösen ilyen nehéz időkben nem árt, ha derül valamin az ember. A gond csak az, hogy széles jókedvén senkivel sem osztozna a szövetség. Mintha csak bajban lenne szükség a magyar összefogásra, hatalmi helyzetben pedig az összefogás visszafogását látná alkalmatosnak.
Farcádi Botond , Háromszék
Írja meg a véleményét a fentiek kapcsán!
Hozzászóló: PIL (2010-02-07 15:39:36)
Erdély némely régióiban, mint pl. Hunyad megyében sokat köszönhetümk az RMDSZ-nek, máshol viszont az UDMR-nek köszönhetnek sokat megszállóink. Ennek véget kell vetni egyszer s mindenkorra. Nem hangzatos szövegekre, metaforákra, hasonlatokra van szüksége a politika terén a magyar közösségnek, hanem tettekre. A metaforákat hagyjuk meg az irodalomnak.
Hozzászóló: ibolya (2010-02-07 12:20:50)
Nagyon talalo a cime ennek a cikknek! Senkihazi,bitang ember aki ha kell lepni nem mer!!! Ez az RMDSZ !
Hozzászóló: ibolya (2010-02-07 12:17:08)
Nagy arat fizettunk mi magyarok azert,hogy az RMDSZ fontos poziciokat tolthessen be!!! Nagyon nagy arat! Remelem egyszer az egyszeru magyar ember es a szekelyek hamarosan megtudjak,mi volt az amirol lemondtak a nevunkben!!!!!!Szegyeljek el magukat ehes farkasfalka!!!
Hozzászóló: RF (2010-02-07 09:49:17)
Sajnos ezelőtt már nyolc évvel azt kellett mondjam,hogy az erdélyi magyarság akkor járna jól ha ez az RMDSZ nem jutna be a parlamentbe.Az egy jó esély lett volna a megújulásra,egy új szemléletváltásra.Sajnos a polgári pártot is lezüllesztették egy sóhivatal szintjére.
Hozzászóló: egy felvidéki (2010-02-06 23:01:57)
a képlet egyszerű: az rmdsz-nek az első nagygyűlés szervezése jól jött népszerűségének növelésére. most, hogy már kormányon van, az autonómia kinos témává vált nekik, amit a koaliciós parnerükkel szemben nem akarnak firtatni, mondván számos jó helyre sikerült beültetnünk az embereinket, ne mérgezzük ilyenekkel a kapcsolatot. csak hát ugye, mikor lenne alkalmasabb tenni az automóniáért valamit, ha nem akkor, amikor kormányon vannak? lehet szépeket mondani a decentralizációról, az sose lesz olyan, amilyennek a népnek bemesélik. csupán arra jó, hogy betömjék az emberek száját valamivel. ellenzékként aztán megint jön majd a nagyszavak korszaka.
Hozzászóló: Háromszéki (2010-02-06 23:01:28)
RF! Sajnos igazad van! Az RMDSZ rengeteget ártott nekünk. :( Az autonómia-igényt kampány-szlogenné aljasították, a román politika utcalányává silányultak! Csak a hatalom számít nekik, semmi más! Amíg megvan a konc, addig mit számít az erdélyi Magyarok sorsa, igénye, boldogulása? Ez a narkószekusbéla pedig mindennek a teteje! :( Csak azt nem értem: miért nem hajtjuk el ezeket a sunyiba? Minek kell ezekre szavazzunk? (Már aki még szavaz rájuk!)
Hozzászóló: Zizi (2010-02-06 22:53:43)
1 vásárhelyi-nek: én magyar vagyok, a Zizi néven nektek írtam, de ha akarod, írhatok Güzü néven is.
Hozzászóló: 1 vásárhelyi (2010-02-06 22:20:26)
Te zizi, te most zizi vagy? vagy magyar ember vagy? vagy jó magyarosan "pufarin"? János azt írta: "Igazad van zizi. Magyar emberek kerdesere nem erdemes valaszolni" Érted-e egyáltalán???
Hozzászóló: Zizi (2010-02-06 21:03:11)
Toducz Endre = gyermekész
Hozzászóló: toducz endre (2010-02-06 20:03:39)
zizi=pufarin
Hozzászóló: RF (2010-02-06 18:21:17)
Mondja már meg nekem valaki,hogy kinek a szövetsége az a politikai szervezet amelyiknek Markó Béla az elnöke?Érdekvédelmi szövetség?Kik szövetkeztek és milyen érdekért?Én még emlékszem 1990-ben tényleg egyik napról a másikra megalakult egy érdekszövetség,amelyben különböző platformok és ideológiák szövetkeztek,de hol vannak ma már azok?
Mit is mondott Markó 1996-ban az autonómiáról amikor először a kormányba kerültek?Azt,hogy az most nem fontos mert a koaliciós partnerrel nem mehetnek szembe.Ezt a neptuni találkozón le is szögezték és azóta,mindig koaliciós partnerek.Egy rövidke időre megszakadt ez a partnerség,és azonnal riadót is fújtak.Jöttek a tüntetések az autonómia igérgetések gyászjelentős táblák,hogy aszongya innen magyar embert távolítottak el.Vajon, amikor ez a koalició felbomlik akkor a vaslui-i "prefectura"-ra is kiteszik a táblát?Markóék annyi rosszat tettek az erdélyi magyarságnak mint az elmúlt 70 év összesen.Aki ezt nem veszi észre az azt hiszem a kisüsti hatása alatt van.
Hozzászóló: Zizi (2010-02-06 18:19:54)
A magyar ember Janosnak:
nem vagyok én semmiféle kormányon,csakhát látom mi történik - ez baj?
Hozzászóló: Janos (2010-02-06 17:32:41)
Igazad van zizi. Magyar emberek kerdesere nem erdemes valaszolni. Megiscsak kormanyon vagytok. rrromaniaban!
Nem?
Hogy mernek toletek kerdezoskodni ezek a senkihaziak?
Majd, ha jonnek a valasztasok. Az mar mas.
Akkor lessz nemzetarulo az aki nem szavaz magyarra (mert ti azok vagytok nemde?).
Vagy ha megbukik a kormany es ujra kirugjak a judameraj nomenklaturat, no akkor aki nem megy veletek tuntetni a kirugott "magyar" tisztviselokert.
De hol van az meg?
Mindenesetre elvtarsiasan meg josztok hozzank osszefogasert.
Hozzászóló: Zizi (2010-02-06 14:45:21)
Toducz Endrének és 1 vásárhelyinek:
mellébeszélésekre nem érzem szükségét pontosabban válaszolni
Hozzászóló: Márton Zoltán (2010-02-06 14:27:10)
Én is úgy tudom, hogy nem történt meg a memorandum sokezrek általi aláírása. Innen is látszik, hogy színház volt csupán a "komoly politikai szervezet" Nagygyűlése. Ha mégsem így lenne, én is megtoldom István ajánlatát egy üveggel.
Hozzászóló: 1 vásárhelyi békesség (2010-02-06 13:59:10)
Zizi kérem tudná példázni, a nagy általánosságban megfogalmazott szavait? Az összefogásban nem arról lenne szó, hogy melyik párt a vezető, persze ez is kell csak hagyjuk meg a vezető szerepet az Rmdsz-nek, viszont egy akarattal összefogni, nem tudnak, nem akarnak! A kérdés csak az, hogy: miért? Talán valamit eltitkolnak, rejtegetnek, tudnak? A magyarság érdekeit szolgálják-e vagy a széthúzásét? Egy akarattal kellene legyenek legalább az összeüllés, a kommunikáció, a tárgyalás és találkozás szempontjából nézve.
Hozzászóló: toducz endre (2010-02-06 13:28:59)
Zizi és békesség. Amíg őnök összemennek, mint az aludt tej, addig az önök összemenésén jól szorakoznak a románok tökmag evés közben. S biztonságban érzik tolvajlásukat.
Hozzászóló: Zizi (2010-02-06 12:38:49)
1 vásárhelyi békesség-nek:
A világtörténelemben minden összefogásra és megbékélésre hívó felkérés a "megalkuvó senkiházi" szavakkal kezdődött és t.szetesen "békesség" nevében írták.
Egy valamit szemérmetesen és képmutatóan elhallgatnak: azt, hogy az ellenzék sem összefogást akar, hanem az Rmdsz helyét szeretné átvenni - ami úgy-e nem mindegy.
Hozzászóló: toducz endre (2010-02-06 12:17:24)
Nyugtakor dicsérd a Nap-ot.
Hozzászóló: István (2010-02-06 11:30:27)
Mit láttak el aláírásukkal több ezren?
A SZÖN-ön elfogadott Kiáltványt?
De hiszen ez NEM igaz!
Tessék ellenőrizni, kedves Farcádi úr!
Ha mégis csak Önnek lenne igaza, akkor felajánlok egy liter jó minőségű kisüstit a Háromszéknek!
Hozzászóló: 1 vásárhelyi békesség (2010-02-06 11:14:52)
Éljen Tőkés László!!!
Hozzászóló: 1 vásárhelyi békesség (2010-02-06 11:14:07)
„Súlyos történelmi helyzetben vagyunk, az RMDSZ egyoldalú politizálásának véget kell vetni. A magyarság egységét újra kell teremteni az RMDSZ-szel, az MPP-vel, minden politikai, civil, egyházi szerveződéssel együtt" — mondotta.
Hozzászóló: 1 vásárhelyi békesség (2010-02-06 11:10:00)
Megalkuvó senkiházi RMDSZ, akkor amikor szükség van összefogásra mindent megtennétek, most meg hogy azt hiszitek a ti érdemetek, hogy ott vagytok, ahol vagytok már nem kell összefogás??? Jól gondoljátok át mit csináltok, nehogy majd eljöjjön az az idő, amikor már nem lesztek hatalmon!!!
Hozzászóló: Mózsi (2010-02-06 10:39:18)
Kiváló cikk.
Korábban írtuk: Pajzs mögül (2010. február 05., 13:57)
Keserves, székely Trianon (II.) (2010. február 05., 11:53)
Miért (lenne) jó kormányon lenni? (2010. február 05., 11:41)
Az önrendelkezés felé – Beszélgetés Kézdivásárhely polgármesterével (2010. február 05., 08:34)
Megbüntetve! (2010. február 05., 07:44)
Szabály és kivétel (2010. február 05., 07:25)
Három kívánság (2010. február 04., 13:26)
„Előrelátás” (2010. február 04., 13:07)
Csupa csapás az élet – A „nuntatánc" (2010. február 04., 11:00)
Nyuszika, nincs sapkád – vannak viszont földjeid! (2010. február 04., 08:13)
Kinek a csődje? (2010. február 04., 08:10)
Fehér rózsa (2010. február 03., 14:47)
A parlament szerepét növelné a kormányfő (2010. február 03., 13:24)
Miből lett a cserebogár (2010. február 03., 08:19)
Marosvásárhely – Továbblépni, de merre? (2010. február 03., 00:09)
A halálra ítélt zászlóalj – Az orosz támadás (2010. február 02., 11:48)
Állampolgárság: társasjáték? (2010. február 02., 10:56)
Korgó gyomorral (2010. február 02., 08:26)
Hatalom és politikai szédelgés (2010. február 02., 08:15)
Virágozhatna a maffia (2010. február 02., 07:52)
[
Archívum ]